Asyik, AirAsia Sediakan 3 Juta Kursi Gratis

    AirAsia

    Maskapai penerbangan asal Malaysia AirAsia menawarkan tiga juta tempat duduk gratis untuk promosi terbaru.

    “Pemesanan mulai 5 Juni 2017 hingga 11 Juni 2017 untuk tempo perjalanan antara 15 Januari 2018 dan 28 Agustus 2018 untuk menikmati harga terendah dari RM0* [nol ringgit] sekali pemberangkatan ke pelbagai destinasi,” kata Direktur Komersial AirAsia, Siegtraund Teh di Kuala Lumpur, Sabtu 3 Juni 2017.

    Rute yang ditawarkan seperti dari Kuala Lumpur ke Johor Bahru, Pulau Pinang, dan Surat Thani, dari Pulau Pinang ke Langkawi dan Singapura, dari Johor Bahru ke Terengganu dan banyak lagi.

    “Para penumpang yang terbang bersama AirAsia X juga dapat menikmati tarif rendah RM199* dari Kuala Lumpur ke Perth dan Chongqing, selain menikmati tempat duduk premium flatbed dari Kuala Lumpur ke Beijing, Shanghai, Osaka, Busan, Auckland, Gold Coast dan pelbagai destinasi lain dari hanya RM899* sekali jalan,” katanya sebagaimana dilansir Antara.

    Premium flatbed dan premium flex, ujar dia, kini termasuk asuransi perjalanan untuk semua penerbangan terus yang berangkat dari Malaysia dan Thailand.

    “Para penumpang juga boleh menikmati penerbangan penuh faedah termasuk hidangan dan penukaran penerbangan secara gratis, perlindungan kelebihan bagasi, jaminan tepat waktu serta lain-lain,” katanya.

    Anggota AirAsia BIG dan BIG Prepaid MasterCard akan menikmati akses lebih awal untuk promosi ini dan mereka boleh mengklik di airasia.com dan aplikasi AirAsia atau menggunakan penerbangan melalui airasiabig.com mulai 4 Jun 2017.

    “Mitra AirAsia juga dapat menikmati keistimewaan untuk membuat ‘booking’ 24 jam lebih awal, dimana pemegang kartu BIG Prepaid boleh mem-booking di airasia.com, AirAsiaGo dan AirAsia Expedia di laman web masing-masing,” katanya.

    Pemegang akun Citibank di Malaysia, ujar dia, akan menerima informasi eksklusif dari bank tersebut untuk membuat pemesanan awal.

    “Untuk 100 pemesan pertama setiap hari menggunakan AirAsia-Citi Card, anda akan menerima AirAsia Electronic Gift Voucher (eGV) bernilai RM50,” katanya.

    Siegtraund Teh mengatakan promosi ini adalah tawaran terbaik untuk para penumpang yang merancang liburan mereka lebih awal.

    “Dengan pelbagai destinasi menarik di dalam dan luar negara, promosi ini menawarkan peluang bagi liburan singkat atau panjang untuk semua,” katanya.